Pages

Saturday, April 16, 2011

Allah Di Mana?

 Selalu masa Alysa & Ayra nak tidur, if Hubby is at home, they will ask him untuk tidurkan diorang i.e, baca doa2 dengan diaorang sebelum tidur. Their bedtime is between 9.30 - 10pm. Tapi kadang2 kalau penat sangat lagi awal.

 Recently, Hubby ada dengar ustaz Mutalib Maarof bagi petua untuk ajar anak2 waktu nak tidur ( Ada ulama buat amalan untuk anak2 ). Then ada another ustaz pulak ajar something yang lebih kurang macam tu. Jadikan amalan anak2 tak kira masa. Tapi Hubby ajar waktu nak tidur la.

The First One:

Allah bersama saya
Allah lihat saya
Allah dengar saya
Allah sertai saya

The second one ( We think this is better ):

Allah tuhan saya
Allah cipta saya
Allah jaga saya
Allah sayang saya
Allah tahu apa yang saya buat

 So, tonite Alysa had some queries..
Alysa: Cipta tu apa?
Hubby: Buat, jadikan..
Alysa: Allah di mana?
Hubby: Allah ada merata-rata
Alysa: Habis tu tadi papa cakap Allah bersama saya?

Sometimes, memang terkedu nak menjawab soalan2 cepumas from the kids. I'm sure every parent faced the same thing. The other day while at bank islam, Alysa asked me " kenapa mama suka Bank Islam?" Then dia kata teacher dia islam. Ada pak cik yg beratur kat depan cakap seronok tgk bebudak tanya soalan yg kdg2 kita pun jenuh memikir nak menjawab. Then pak guard bank tu ajak Alysa & Ayra masuk dlm office nak bagi belon...:-) That should shut them up for a while..hehe..

No comments: